Schema’s

Voor al onze disciplines is er de mogelijkheid om een gepersonaliseerd schema te laten maken. Nu zijn er wel nog verschillende vormen van schema’s, bijvoorbeeld of je wel of geen coaching wil, en of je je op één of meerdere sporten wilt focussen.

Powerlifting

Sinds een aantal jaren zijn Iris en Ilrish Kensenhuis onze hoofdcoaches voor powerlifting. Beiden hebben veel internationale wedstrijdervaring en doen elk jaar nog steeds mee aan de Europese kampioenschappen. Binnen Obelix hebben we een wedstrijdteam dat bestaat uit drie lifters (Nick, Sara en Richard) die door hun worden gecoached naar powerlift wedstrijden. Omdat wij graag deze kennis binnen Obelix willen delen, hebben we nu een nieuw team opgericht dat wordt gecoached door de leden uit het wedstrijdteam, op basis van een schema gemaakt door Iris en Ilrish.

Het powerlifting team is voor iedereen toegankelijk; je hoeft alleen maar een mailtje te sturen naar info@skvu.nl waarin je doorgeeft wat de gewichten zijn voor squat/bench/deadlift waar je mee traint. Hierna zul je een coach worden toegewezen en ontvang je een schema voor 4 of 5 trainingsdagen per week. Met dit schema zul je naar verschillende wedstrijden door heel het jaar toe gaan trainen. Elke week stuur je filmpjes op van je squat/bench/deadlift naar je coach, en die zal feedback geven op je lifts en je schema aanpassen. We verwachten dat je wekelijks alle training probeert te volgen en dat je minimaal één keer in de drie weken naar de powerliftles gaat om persoonlijke feedback te krijgen. In deze powerliftles kun je dan je eigen schema volgen, maar zal de persoon die de les geeft ook kijken naar jouw techniek.

Het kan ook zijn dat je liever op een andere manier wilt trainen, of bijvoorbeeld powerliften wilt combineren met andere sporten. Hier biedt Obelix ook mogelijkheden voor! Stuur dan een mail naar adviecie@skvu.nl met wat je doelen zijn en waar je je op wilt focussen, en dan zullen we samen met jou een leuk schema verzinnen.

Weightlifting

Voor komend jaar willen we, net als bij powerliften, een team gaan vormen voor gewichtheffen. Dit zal in dezelfde vorm gaan zijn als bij powerliften; je krijgt een schema en een coach toegewezen en gaat op deze manier naar (oefen)wedstrijden toe trainen. Omdat gewichtheffen een hele technische sport is, verwachten we dat je minimaal één keer in de twee weken naar de gewichthefles zult gaan. Hier kan je dan ook je eigen schema volgen, maar zal Jasper aanwezig zijn om je persoonlijke feedback op je techniek te geven. Als je hierin interesse hebt, dan kun je een mail sturen naar adviecie@skvu.nl met wat je huidige ervaringen zijn qua krachtsport en dan kan je bij het team!

Bodybuilding, Strongman en Calisthenics

Als je voor deze sporten een schema wilt, dan kun je een mail sturen naar adviecie@skvu.nl met op welke sport je je wilt focussen en wat je huidige ervaringen zijn. Voor bodybuilding hebben we sinds dit jaar een aantal mensen die aan een wedstrijd meedoen, en wij zullen het dus erg leuk vinden als nog meer mensen hierin geïnteresseerd zijn. Een aantal keer per jaar zijn er ook Strongman wedstrijden, en Marnix is er mee bezig om te kijken of mensen hier nog mee naar toe willen. Calisthenics is natuurlijk wat minder een wedstrijdsport, maar als je buiten de lessen ook nog wilt trainen, dan maakt Bastiaan graag een schema voor je.